piątek, 6 października 2017

Algorytm z pętlą zagnieżdżoną

1. Specyfikacja

Zadanie: napisz liste kroków algorytmu,który umożliwi wyprowadzenie na ekran monitora prostokąta o bokach n,m, narysowanego za pomocą znaku *
(m-liczba znaków * w poziomie, n- liczba znaków* w pionie).
Wnętrze prostokąta powinno być wypełnione znakami *.
Dane: liczby naturalne dodatnie,określające ilość znaków * w prostokącie o bokach m,n.
Wynik: prostokąt o wymiarach m x n,zbudowany ze znaków*.

Lista kroków:
1.Zacznij algorytm.
2.Zmiennej i przypisz wartość jeden: i:=1.
3.Jeśli i jest większe od n, przejdź do kroku 4;
w przeciwnym wypadku
3.1. Zmiennej j przypisz wartość jeden: j:=1;
3.2. Jesli j jest większe od m,
przejdz do nowego wiersza;
zwiększ licznik i o jeden (i:= i+1)
wróć do kroku 3;
w przeciwnym wypadku 
wprowadź ('*');
zwiększ licznik j o jeden(j := j+1)
wróć do kroku 3.2;
4. Zakończ algorytm. 

2. Schemat blokowy

Schemat blokowy algorytmu z pętlą zagnieżdżoną

3. Listing programu
#include <iostream> using namespace std; int main () { int i,j,m,n; cout << "Podaj wartosc m: "; cin >> m; cout << "Podaj wartosc n: "; cin >> n;
for (i=0; i<n; i++) { for(j=0; j<m; j++) cout << "*"; cout << endl; } return 0; }


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz